29 February 2012

Padang Bukittinggi - Perjalanan,,,

Perjalanan dari Padang ke Bukittingi melalui jalan berliku dengan mendaki bukit. Dah nama pun Bukittinggi, semestinya tinggilah. Dengan jalan dua hala selorong, menyukarkan pemandu kenderaan untuk memecut lagi. Ditambah dengan lereng bukit dan jalan berliku. Namun begit, meneurut pemandu kenderaan kami, kadar kemalangan amat rendah. Mungkin ini disebabkan budi bicara pemandu di sana amat lah tinggi. Mereka paham, bila nak memperlahankan kenderaan bila melihat kenderaan hadapan memotong, dan memberi kenderaan yang lebih laju unutk memotong kenderaan yg perlahan di selekoh dan jalan yang mendaki.

Kiri dan kanan, akan terdapat perkampungan, dan hanya selepas air terjun Lembah anai, kurang penempatan. Mungkin juga disini, kawasannya lereng gunung, menyukarkan penduduk membuat rumah.






aliran sungai membentuk jeram, sesuai untuk berkelah,,


aliran sungai membentuk jeram, sesuai untuk berkelah,,


Semen Padang, pengeluar simen terkemuka di Padang,,

1 comment:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    ReplyDelete